«Кищенці»: управління фермою – це увага до деталей

Аллан Берґхольдт, керівник молочно-товарної ферми ТОВ «Кищенці»

  

Гульнара І: Розкажіть про себе: хто ви й звідки, який маєте досвід роботи і як давно приїхали в Кищенці?

Аллан Берґхольдт: Моє ім’я Аллан Берґхольдт, мені 45 років. За національністю я данець, але останні 12 років я працюю за межами своєї країни. Я маю ступені бакалавра з управління в сільському господарстві та з управління у сфері маркетингу й ступінь магістра з бізнес-адміністрування.

Після отримання освіти я протягом 7 років працював у Данії менеджером молочної ферми з молочним стадом на 320 дійних корів. Протягом цього часу ми побудували корівники та оптимізували поголів’я, досягнувши показника надоїв 15200 літрів на корову. На той час наше поголів’я було на 3-му місці в Данії за найвищою продуктивністю.

Після цього мені запропонували втілити в життя дуже гарний та цікавий проєкт компанії «FirstFarms», зареєстрованої на біржі, яка знаходиться у Словаччині. Тоді вони лише вийшли на ринок і вже шукали управлінця для побудови нових потужностей для 3100 корів неподалік Братислави. Саме цим я й займався до того часу, поки не отримав цікаву пропозицію від Корнеліса Хузінхи – приїхати в Україну й стати частиною грандіозного проєкту. І ось я вже 8 років працюю у ТОВ «Кищенці», де ми намагаємося вести прибуткове виробництво молока в Україні та з радістю ділимося досвідом.

Г. І.: Що зараз являє собою молочна ферма «Кищенці»: підрозділи, поголів’я тощо?

А. Б.: Молочно-товарна ферма ТОВ «Кищенці» складається з одного комплексу на 1700 дійних корів. Тут ведеться будівництво з розширенням до 3500 корів, але ми це робимо поступово, без поспіху, бо намагаємося будувати за власні зґенеровані кошти та своєю будівельної бригадою. Тому ми очікуємо, що проєкт займе ще наступні 3–4 роки до повного завершення, але чимало залежатиме й від ситуації в Україні.

Корови утримуються в корівниках по 1000 голів, у групах по 250 корів. Обрали саме такий розмір групи, оскільки це вдало поєднується з потужністю нашої доїльної установки Карусель на 80 місць та логістикою в корівнику під час доїння. Логістика та просте дотримання розпорядку є ключовими складниками успіху в молочній сфері, але, на жаль, я часто бачу багато нових проєктів, котрі перебувають у процесі будівництва, у яких ці важливі складники не стоять поруч. Такі ферми ніколи не стануть насправді успішними, доки фермер не зрозуміє, що потрібно йти на компроміси, але жертвами завжди будуть корови.

Протягом наступного року ми плануємо розпочати будівництво наступного комплексу, що знаходитиметься за 15 км від уже збудованого. Там ми плануємо звести нові приміщення для молодняка, але принцип буде той самий, що й на молочній фермі. Усе побудується власними працівниками, а це – 3 приміщення на 1000 голів кожне, максимально ефективні для роботи в них.

Г. І.: Які, на вашу думку, основні складники успішного молочного бізнесу?

А. Б.: Я б назвав кілька моментів для досягнення успіху.

· Корови мають бути завжди в пріоритеті, бо вони «виплачують» нам заробітну платню, і якщо ти про них добре дбаєш, вони подбають про тебе.

· Мати щасливих працівників, котрі знають, що ти завжди відкритий до спілкування з ними, чесний та справедливий. Завжди давати їм відчуття, що вони особливі та важливі. Цінувати, коли вони старанно працюють, та виправляти, коли роблять щось неправильно. Корегувати та карати – різні поняття!

· Завжди намагатись випускати якісний продукт. Це саме те, що робить вашу ферму відмінною від інших. Завжди буде потреба в продуктах високої якості.

· Для всіх інвестицій варто робити розрахунок рентабельності. У цьому ж розрахунку також намагайтеся зважити, який вплив це матиме на речі, які важко виміряти чи передбачити. На паперах деякі інвестиції можуть виглядати дуже дорого та з великим терміном окупності, але якщо разом з результатом ви отримаєте задоволених та щасливих працівників, це також може мати позитивний вплив на виробництво.

Г. І.: Які у ваших працівників зарплати та як ви їх мотивуєте?

А. Б.: Зараз наші дояри отримують 340 грн за зміну. Одна зміна становить близько 4,5 годин для доїння всіх корів та на миття доїльної зали після доїння. Крім цього, ми сплачуємо до 10 % бонусу за індивідуальну ефективність. Трактористи в середньому мають 17 000 грн на місяць, і, звичайно, ключові працівники значно вищу зарплату. Ми намагаємося не використовувати зарплату як мотивацію, оскільки вона працює лише в короткостроковій перспективі. Коли ви дасте людям підвищення, вони пам’ятатимуть це лише протягом 1–2 місяців, а потім до цього звикають. Кращий спосіб мотивації людей – виявляти їм повагу, надавати хороші умови праці та переваги і, зрештою, залучати їх. Крім цього, приносьте усмішку на роботу щодня (усміхається), це дає стільки енергії для всіх!

З повним текстом інтерв’ю можна ознайомитися у №5 журналу

Про управління стадом, раціони, як вибудувана селекційна робота й багато інших важливих деталей побудови успішного й ефективного молочного бізнесу читайте в №5. Найкорисніша інформація для тих, хто хоче рухатися вперед.